Per tercer any, l’FCRi es complau a presentar una nova edició del Programa Amgen Teach, adreçat a docents professors de secundària de Ciències, Tecnologia i Matemàtiques de Catalunya. Es tracta d’un programa de 20 hores de formació, gratuït i reconegut pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, i que enguany se centra en la temàtica “El medicament com a fil conductor de coneixement científic”.
Un nou medicament és el resultat de l’aplicació de la química i la biologia, però també de l’economia o l’estadística. Aquest curs explorarà el lligam entre diferents camps del saber que són necessaris per a desenvolupar un nou fàrmac. I ho farà de la mà dels seus protagonistes: els científics que treballen a empreses i centres de recerca capdavanters de Catalunya.
L’objectiu és proporcionar una actualització de coneixements en aquests terrenys científics de frontera que permeti introduir noves formes d’aprenentatge científic a l’escola, amb un seguit d’activitats traslladables a l’aula relacionades amb temes diversos, com ara la utilització d’eines estadístiques, d’experiments de base química, o propostes de treball que tenen a veure amb controvèrsies i dilemes ètics. S’hi reflexionarà sobre com utilitzar els diferents continguts del curs en un marc de pràctica científica a l’aula per tal d’aconseguir motivar els alumnes.
Al llarg de l’any es programaran cinc tallers. De moment presentem els dos primers: el primer taller es duu a terme del 19 d’octubre al 9 de novembre de 2016, i el segon del 23 de novembre de 2016 al 18 gener de 2017. Les places són limitades.
Cadascun dels tallers es distribueix en 6 sessions localitzades tant a l’FCRi com a centres de recerca.
Els membres del CRECIM formen part de l’equip consultiu del projecte, assessorant sobre els objectius esperables del projecte i avaluant la valoració del projecte per part d’alumnat, professorat i científics.
Durada: 2016-2017
Altres entitats participants:
EUNPAPartnership
Parc Científic de Barcelona
Membres del CRECIM participants: Digna Couso (IP), Maria Isabel Hernández, Víctor López, Anna Garrido.